Mehmed Sıddık ALADAĞ
(BÖLÜM 3)BU KUR'AN YASASIDIR.BUNU DİKAT ET!
Ebeveynine Sövmek , Allah'tan Başkası Adına Hayvan Kesmek , Gözü Görmeyen Kimse nin Yolunu Şaşırtmak , Hayvana Tecavüz Etmek.
" Kendi babasına ve annesine söven kimse melun dur . Allah'tan gayrisi adına hayvan kesen melundur . Arazinin hududunu ( gösteren işaretleri ) değiştiren kimse melundur .
Gözleri görmeyen bir şahsı yoldan saptıran melundur . Hayvana ( tecavüze ) düşkün olan adam me lundur . Lut Kavmi'nin ( cinsi sapıklık , eşcinsellik ) işini yapan kimse de melundur . (müsnedi Ahmet bin hanbel,c.1,s.217)
Bir müslüman , annesine ve babasına " Öf " deme ye bile mezun değildir . İsyankar tavırların en hafifi bu lunan bu kelime ile dahi onları incitmeye müsaade et meyen Rabbimiz , kabalığın en çirkini bulunan sövme ve buna yaklaşan laflarla onları incitmenin rahmet - i ilahiden uzaklaştırılmaya sebep olacağını , Peygamber Efendimizin diliyle bize tebliğ ettirmiş bulunmaktadır .
Kesilen hayvanlar , ister ibadet maksadı ile ister gi dalanmak düşüncesiyle boğazlanmış olsun , mutlaka Cenab - 1 Hakk'ın ismini anarak , " Bismillah Allâhü ek ber " diyerek kesilecektir . Yüce Allah'tan başkası adına hayvan kesmek , cahiliye devri âdetinin hortlamasına sebep olabilir .
Bu çığırı açan kimse melun ( lanetlik ) ve kestiği hayvanın etini yemek " memnu " dur ( yasaktır ) . Toprak , mülkiyeti gerek fertlere gerekse topluma ait olsun , her türlü tecavüzden uzak kalmalı ve arazinin sınır işaretlerine dokunulmamalıdır . Sınır işaretlerinin değiştirilmesi münakaşalara yol açar .
Böyle bir teşeb büs , topluma ait bir yerde yapılacak olursa , daha vahim hadiselere sebep olur . Bu suçu işleyen veya alet olanlar , fitneyi alevlendirmiş ve halk arasına düşmanlık tohum larını saçmış olur . Ortaya konan suçun sonucunun va hametinden dolayı , bu işi yapanlar lanetlenmiş bulun maktadır .
Görme özrü ( körlüğü ) bulunan insana yardımcı olmak , İslami ve insani bir vazife iken , onun yolunu şaşırtmak , yanlış yol göstererek üzülmesine ve ezilmesi ne sebep olmak , lanetlenmiş işler arasındadır .
İnsanlık şeref ve haysiyetinden tamamen alakasını kesmeyen bir insan , asla hayvana tecavüz edemez . Bu alçaklığı yapan kimse , Resûlullah'ın ( s.a.v. ) dili ile lanet lenmektedir .
Dört mezhebin imamları , eti yenilen veya yenil meyen bir hayvana tecavüz etmenin ( cinsel temasta bulunmanın ) haram olduğunda ittifak etmişlerdir . An cak uygulanacak cezada farklı görüş beyan etmektedir ler .
Biz , Hanefi imamlarının içtihatlarını esas alarak me seleye açıklık getirmek istiyoruz . Kur'an- Kerim'de bu kötü işi yapana uygulanacak ceza ile ilgili bir hüküm mevcut değildir . Resûlullah'ın ( s.a.v. ) bu suçu işleyene had ( belirli bir ceza ) uyguladığı da sabit olmamıştır .
Hal böyle olunca , bu fiilin cezası , hakimin takdirine bırakılmış olup , tazir yolu ile tecziyesi cihetine gidilmesi gerekmektedir . Bu tazir ; hapislik ola bilir , tevbih ( azarlama ) olabilir , darp yolu ile veya başka bir şekilde cezalandırma olabilir .
Maksat , mücrimi bu işi tekrarlamaktan uzaklaştırmak ve başkalarını da bu iğ rençlikten sakındırmaktır .
Halk , o hayvanın geliş ve gidişini gördüklerinde , " Falan kimsenin tecavüz ettiği hayvan işte budur ! " di yerek gıybet yapacak ve o kimsenin itibarı tamamen sarsılmış olacaktır .
Bazı kimseler , yaptığına nadim ( piş man ) olup suçlarından dolayı tevbe edebilirler . Hayvan öldürülmeyecek olursa , suçlunun ona tekrar yanaşması ihtimali de olabilir ...
Tevrat'ın Tesniye kitabında , bab 27 , bölüm 21'de bu suçun ve suçlunun lanetlendiği ifade edilmektedir . Allah'tan korkan , ahiret sorumluluğuna inanan bir kim se , hayâ ( utanma , ar ) perdesini yırtıp hayvana tecavüz ettiği zaman , kendisini dünya ve ahirette sefil ve rezil etmiş olur .