HZ.Adem ile Havva'nın yediği yasak meyvenin mahiyetinin ne olduğu konusunda müfessirler çok tartışmışlardır. İmamı Maturudi bunu bilgi olarak yorumlarken, bazı alimler ilim, ebedilik (Şeydanın hz. Adem ile Havva'yı kandırması da zaten bu sözledir. Ayette de vurgu yapılır.) cinsellik (hristiyan anlayışı böyle), biz belki de yasak meyva insanı dünya hayatında idame edecek, dünya hayatını sürdürmesini sağlayacak olan nefis unsuru olduğunu düşünmekteyiz.
Buna da “Onlar o ağacın meyvesini tadar tatmaz, edep yerlerinin açık olduğunu fark ettiler. Derhal buldukları cennet yapraklarıyla edep yerlerini örtmeye başladılar.”(Araf, 7/22). “Ey Âdem’in evlatları! Bakın, size edep yerlerinizi örteceğiniz giyisi, süsleneceğiniz elbise indirdik. Fakat unutmayınız ki, en güzel elbise takva elbisesidir”(araf 26)
ayetlerindeki meyveden yenilmesinden sonra yaşanan değişimden çıkarmaktayız. Çünkü ilk kez birbirlerinin cinsel organlarını görmeye ve bir anlamda farklılıklarını anlamaya başlarlar.
Böylece nefis sahibi olmayan melek hüviyetinden nefis sahibi olan insan hüviyetine geçmiş olurlar. Bu da insanın evrimi için olması gereken bir unsurdu. Çünkü dünya hayatının idamesi için nefsin bazı dürtülerine (kontorllü olmalı) ihtiyaç vardı. Zaten hiç bir şey boşuna yaratılmamıştır...
Not: Bütün bunlar sesli düşüncelerimiz. Katkıda bulunabilirsiniz. Bu sıralar bu konular nedense soruluyor bize.