Mustafa Cemal TOMAR
ATET-İ CELİLE VE ŞİİR MISRALARINDAN MESAJLAR
AYET-İ CELİLE ve ŞİİR MISRALARINDAN MESAJLAR
Furkan Suresi:63 - O çok merhametli Allah'ın (has) kulları onlardır ki, yeryüzünde tevazu ile yürürler ve cahil kimseler kendilerine laf attığı zaman (incitmeksizin) "selam" derler (geçerler).
Necip Fazıl Kısakürek bir "SABIR" adlı şiirinde:
"Sabrın sonu selâmet,
Sabır hayra alâmet.
Belâ sana kahretsin;
Sen belâya selâm et!" der.
Yasin Suresinin 70. Ayet-i Kerimesi'nde Cenab-ı Hak Kur'an'ın iniş sebebini şöyle açıklar; ﴾70﴿ Diri olanları uyarsın ve inkârcılar hakkındaki o söz (ceza) gerçekleşsin diye (gönderilmiştir).
Milli şairimiz Mehmet Akif Ersoy :
İnmemiştir hele Kuran şunu hakkıyla bilin
Ne mezarlıkta okunmak ne fal bakmak için.
Hadid Suresi 2. Ayet-i Kerimesi'nde Allah Teâlâ: "Göklerin ve yerin mülkü O'nundur. O, diriltir, öldürür, O, her şeye kadirdir." Rahman Suresi'nde: 26 - Yer üzerinde bulunan her şey fânidir.
27 - Yalnız celâl ve ikram sahibi Rabbinin yüzü (zâtı) baki kalacaktır. buyurmaktadır.
Necip Fazıl Kısakürek Sakarya Şiirinin son mısrasında:
Yol onun, varlık onun, gerisi hep angarya;
Yüzüstü çok süründün, ayağa kalk, Sakarya!.. her şey Allah Teâlâ'ya ait olduğunu belirtiyor.
İnançlı şairlerimiz ilhamı Allah Teâlâ'nın insanlığa gönderdiği son mesajından(Kurandan) alıyorlar. Bu kitap öyle bir kitaptır ki; ÜMMÜ'L-KİTAB
Ana kitap ya da kitapların anası. Ümmü'l-kitap deyimi Kur'an'da; "Âllah dilediğini siler, (dilediğini) bırakır. (Bütün) kitap(ların) anası O'nun yanındadır." (Ra'd, 13/39) ve "Biz düşünüp anlamanız için onu Arapça bir Kur'an yaptık. O, katımızda bulunan ümmü'l-kitaptadır (ana kitap)..." (Zuhruf; 43/4) âyetlerinde geçer.
Bütün kitapların anası, ilham kaynağıdır şairlere.insanlığa, dolayısıyla bizlere. Zümre Suresi Ayet:9
(Kâfir mi hayırlıdır), yoksa ahiretin azabından korkarak ve Rabbinin rahmetini umarak, o gece saatlerinde kalkıp secde ve kıyam halinde ibadet eden mi? (Ey Rasûlüm, onlara) de ki; “- Hiç bilenlerle bilmiyenler bir olur mu?” Ancak gerçek akıl sahibleri anlar (öğüd alır).
Yunus Emre:
İlim ilim bilmektir
İlim kendin bilmektir
Sen kendin bilmezsin
Ya nice okumaktır.
Ayeti Kerimenin son bölümünde bilenlerle bilmeyenlerin eşit olamayacağını vurgular. Yunus ise bilmenin kendini bilmekten geçtiğini ifade eder.
Fussilet Suresi 34﴿ İyilikle kötülük bir olmaz. Sen (kötülüğü) en güzel olan davranışla sav; o zaman bir de göreceksin ki seninle aranızda düşmanlık bulunan kimse kesinlikle sıcak bir dost oluvermiş!
Yunus Emre:
Sözü bilen kişinin, yüzünü ak ede bir söz
Sözü pişirip diyenin işini sağ ede bir söz
Söz ola kese savaşı, söz ola kestire başı
Söz ola ağulu aşı, bal ile yağ ede bir söz.
Böylece misalleri çoğaltmak mümkündür. Böyle örnekler verebilecek olanlar yorum bölümüne yazmalarını istirham ederim. Selam ve Dua ile...
11.07.2023
M.Cemal Tomar.