Prof. Dr. Mustafa ALICI

Prof. Dr. Mustafa ALICI

Yahudilerin Hz peygamberi Babalarını tanıdıkları gibi Tanımaları meselesi

Latinlerin Audi alterem( öteki tarafı dinle) kaidesinden hareketle diğer taraftan Yahudilerce olay nasıl görünüyor ona bazı şeyler ekleyeyim

1. Yahudi dogmayani kendilerinden saymazlar

2. Hazar Türkleri Yahudilige girseler bile Yahudiler onları yahudi kabul etmez.

3. Hz peygamber , onların gözünde Hz. Sare'nin hizmetçisi Hagar ( Hacer) validemizin hizmetçi olup bizzat Sare tarafından İbrahim'in çadırından kovulmuştur hz Peygamber de çöle kovulan hz. Hacer 'in oğlu Hz İsmail'in torunudur. Lanetli değil ama uzaklaştırılmıştır.

4. Bilişsel açıdan ise hz Peygamberi geleneklerindeki peygamberlik ölçütüne uyar hz Peygamber Babil sürgünu öncesi buyuk İsrail peygamberleri gibi devrimci ve eleştirel hukuk getirmiş Babil sürgünu küçük peygamberleri ve büyük kahin peygamberler gibi İsrail'in son günlerde nolacagina dair ilahi azap ve akibetlerinden bahsetmektedir ( bilhassa İsra suresi).

5. Bir peygamberlik / mucize getirmekle denktir ve bu Babil sürgünu öncesi İsrail'in yararına onların gözünde harikulade mesaj ( risalot) bir şey getirmek iken Babil sonrası ise İsrail'in gelecek akıbetine dair haberler( navii) vermektir.

6. Hz. peygamber bunu aynı anda başardı hem resul İsrailogullarina ( ey İsrailoğulları diyebilen tek Peygamber olarak Hz Musa gibi doğrudan hitap ederek gösterdi) hem de Nebi ( ruhban kontrolündeki geleneklerini eleştirerek ruhbanlarin güdümündekileri özellikle helenlesmis yahudiliği ( judentum) yahudi, yahud, Hud ellezine hadi formlarıyla hem isim hem mastar hem de statik mazi fiil kalıplarıyla tıpkı Zekeriya Yahya ve İsa peygamberler gibi Yahudi Talmudik elistist dini Tabakayi yerden yere vurdu .

Taşkın bey Beni Kurayza Kaynuka ve Beni Nadir oğulları özellikle Kur'an'ın üçüncü boyutunda tarihsel ama dinamik bir kitap oluşuna işaret ediyor


1. Yahudiye hitap etmek cesaret ister herkesin Harcı değil hem de boyutlu düşüneceksin ( ey İsrailoğulları, ey Yahudiler ve ey ehli kitap diye) hem onların tarihlerini bileceksin..


2. Ama en önemlisi de Medine yahudilerinden öğrendi her şeyi ithamini Kur'an çürütür.. o Talmud geleneğini İbranicesi olmadan bilir

3. Yine am tersi bir de Kur'an Yahudi skolastik / medrese geleneğine atıflar yaparak onların ağa babalarını bilir. bileceksin ( ve liyequluuu deraste ve linubeyyinehu linkavmin yalemun. Bu midraşim geleneğinin temel mottosu, yahudiliği öğrenmek, ve beyan etmek ve ancak ilim sahibi olmaya götürür/ tikkon Olam.) bu ayet gerçek mucizedir aslında hafız olarak her okuduğumda ağlatır beni

4 Medine yahudi kabilelerinin araplasmis yahufi veya yahudilesmis Arap oldukları ileri sürülür yahufi için dönüşümler her zaman imkan dahilinde olduğu için her ikisi de mümkün ancak isimlerin Arapça ve İbranice beraber bulunmadı saskrmamaki "beney" meşhur bir kelime olarak her iki semitik dildede çokça kullanılıyor
Arapça bilen kabile olmaları Babil sürgünu sonrası oraya hicret etmiş oldukları söylenebilir. Hayber gibi Kendi ghettolari olması seçilmişlerini gosterkrken

5 . Oraya gelmelerinde paran Çölinden yıldız doğacak gibi ifadelerle midraşim helenegi katı bu toplumu son peygamberin Medine'de gemevegine dair ruhban yorumları Yahudileri buraya muhtemelen sürüklemiş olabilir

7.zaten Hz Peygamberin hicreti öncesi yahudilerle evc ve hazrec arasındaki tartışmalar ve peygamber bizden çıkacak ve sizin kökunuzu kurutacagiz diye medinelileri tehditleri( herşey yshufi için beka sorununa dönüştürülür Tanrı ilahi inayet versin diye ) bunu gösteriyor

7.sonunda kimin gittiği bellidir ve Yahudi din ansiklopedisinin Hz peygamber Yahudilerin kökünü kuruttu suçlaması yanlıştır 8.çünkü Hz peygamber onlarla onların dilinden konuşmuş Araplarla muahaat antlaşması yaparken Ahit kavmiyle de büyük bir hikmetle tıpkı hz Musa gibi ahitlesmis muahade yapmış (ki Hıristiyanlarla temasında tipki İsa Mesih gibi mulaane yapacaktır )

8 Hz peygamber hakkına Yahudilerin ithami yersizdir çünkü o Medine sözleşmesi gereği kendi katı Tevrat kuralları gereği onların eli silah tutanları idam edip yaşlılari sürgüne göndermiş

9. Hâlbuki Kuran ahlaki Tevrattan daha esnek ve yumasikti ona yanaşmışlardır.

10. Bunlar bize ders olmalı olaylar bize Yahudiye tek boyutla yaklasmamayı öğretmektedir

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.