(BÖLÜM 3)BU KUR'AN YASASIDIR.BUNU DİKAT ET!

Mehmed Sıddık ALADAĞ

Ebeveynine Sövmek , Allah'tan Başkası Adına Hayvan Kesmek , Gözü Görmeyen Kimse nin Yolunu Şaşırtmak , Hayvana Tecavüz Etmek.

" Kendi babasına ve annesine söven kimse melun dur . Allah'tan gayrisi adına hayvan kesen melundur . Arazinin hududunu ( gösteren işaretleri ) değiştiren kimse melundur .

Gözleri görmeyen bir şahsı yoldan saptıran melundur . Hayvana ( tecavüze ) düşkün olan adam me lundur . Lut Kavmi'nin ( cinsi sapıklık , eşcinsellik ) işini yapan kimse de melundur . (müsnedi Ahmet bin hanbel,c.1,s.217)

Bir müslüman , annesine ve babasına " Öf " deme ye bile mezun değildir . İsyankar tavırların en hafifi bu lunan bu kelime ile dahi onları incitmeye müsaade et meyen Rabbimiz , kabalığın en çirkini bulunan sövme ve buna yaklaşan laflarla onları incitmenin rahmet - i ilahiden uzaklaştırılmaya sebep olacağını , Peygamber Efendimizin diliyle bize tebliğ ettirmiş bulunmaktadır .

Kesilen hayvanlar , ister ibadet maksadı ile ister gi dalanmak düşüncesiyle boğazlanmış olsun , mutlaka Cenab - 1 Hakk'ın ismini anarak , " Bismillah Allâhü ek ber " diyerek kesilecektir . Yüce Allah'tan başkası adına hayvan kesmek , cahiliye devri âdetinin hortlamasına sebep olabilir .

Bu çığırı açan kimse melun ( lanetlik ) ve kestiği hayvanın etini yemek " memnu " dur ( yasaktır ) . Toprak , mülkiyeti gerek fertlere gerekse topluma ait olsun , her türlü tecavüzden uzak kalmalı ve arazinin sınır işaretlerine dokunulmamalıdır . Sınır işaretlerinin değiştirilmesi münakaşalara yol açar .

Böyle bir teşeb büs , topluma ait bir yerde yapılacak olursa , daha vahim hadiselere sebep olur . Bu suçu işleyen veya alet olanlar , fitneyi alevlendirmiş ve halk arasına düşmanlık tohum larını saçmış olur . Ortaya konan suçun sonucunun va hametinden dolayı , bu işi yapanlar lanetlenmiş bulun maktadır .

Görme özrü ( körlüğü ) bulunan insana yardımcı olmak , İslami ve insani bir vazife iken , onun yolunu şaşırtmak , yanlış yol göstererek üzülmesine ve ezilmesi ne sebep olmak , lanetlenmiş işler arasındadır .

İnsanlık şeref ve haysiyetinden tamamen alakasını kesmeyen bir insan , asla hayvana tecavüz edemez . Bu alçaklığı yapan kimse , Resûlullah'ın ( s.a.v. ) dili ile lanet lenmektedir .

Dört mezhebin imamları , eti yenilen veya yenil meyen bir hayvana tecavüz etmenin ( cinsel temasta bulunmanın ) haram olduğunda ittifak etmişlerdir . An cak uygulanacak cezada farklı görüş beyan etmektedir ler .

Biz , Hanefi imamlarının içtihatlarını esas alarak me seleye açıklık getirmek istiyoruz . Kur'an- Kerim'de bu kötü işi yapana uygulanacak ceza ile ilgili bir hüküm mevcut değildir . Resûlullah'ın ( s.a.v. ) bu suçu işleyene had ( belirli bir ceza ) uyguladığı da sabit olmamıştır .

Hal böyle olunca , bu fiilin cezası , hakimin takdirine bırakılmış olup , tazir yolu ile tecziyesi cihetine gidilmesi gerekmektedir . Bu tazir ; hapislik ola bilir , tevbih ( azarlama ) olabilir , darp yolu ile veya başka bir şekilde cezalandırma olabilir .

Maksat , mücrimi bu işi tekrarlamaktan uzaklaştırmak ve başkalarını da bu iğ rençlikten sakındırmaktır .
Halk , o hayvanın geliş ve gidişini gördüklerinde , " Falan kimsenin tecavüz ettiği hayvan işte budur ! " di yerek gıybet yapacak ve o kimsenin itibarı tamamen sarsılmış olacaktır .

Bazı kimseler , yaptığına nadim ( piş man ) olup suçlarından dolayı tevbe edebilirler . Hayvan öldürülmeyecek olursa , suçlunun ona tekrar yanaşması ihtimali de olabilir ...

Tevrat'ın Tesniye kitabında , bab 27 , bölüm 21'de bu suçun ve suçlunun lanetlendiği ifade edilmektedir . Allah'tan korkan , ahiret sorumluluğuna inanan bir kim se , hayâ ( utanma , ar ) perdesini yırtıp hayvana tecavüz ettiği zaman , kendisini dünya ve ahirette sefil ve rezil etmiş olur .

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.